امام زمان در آیات قرآن و شعرهای مذهبی

زندگی امام پسند.معرفت امام

امام زمان در آیات قرآن و شعرهای مذهبی

زندگی امام پسند.معرفت امام

معرفت علمی و اخلاص عملی
چه ایاتی در قرآن به حضرت مهدی علیه السلام و مطالب مربوط به ایشان تاویل شده است
شعرهای مذهبی خودم

آخرین نظرات

ترس زلزله آشوب اختلاف در حکومت بنی فلان

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۳۵ ب.ظ


 

حج18

إِنَّ اللَّهَ یَفْعَلُ ما یَشاءُ (18)

 خدا هر چه را بخواهد انجام مى‏دهد!

حکومت بنی فلان و زوالش

ابو بصیر از حضرت امام محمد باقر علیه السلام روایت نموده که فرمود: هر گاه دیدید آتشى مانند هراتى بزرگ سه روز یا هفت روز از مشرق طلوع کرد به خواست خداوند منتظر فرج و ظهور دولت آل محمد :باشید! زیرا خداوند بر همه چیز غالب و حکیم است.

آنگاه فرمود: صداى آسمانى فقط در ماه رمضان است. یعنى ماه خدا و آن هم صداى جبرئیل به این مردم است. سپس فرمود: گوینده‏اى از آسمان نام قائم علیه السلام  را می برد به طورى که از مشرق تا مغرب آن را می شنوند. هر کس خواب است بیدار مى‏شود و هر کس ایستاده مى‏نشیند و هر کس نشسته از وحشت آن صدا برمی خیزد. خدا رحمت کند کسى را که از آن صدا عبرت می گیرد. زیرا صداى اول صداى جبرئیل امین است.

و هم فرمود: آن صدا در شب جمعه بیست و سوم ماه رمضان است: از آن شک ننمائید و آن را بشنوید و پیروى کنید.

در آخر آن روز صداى شیطان ملعون بگوش می رسد که می گوید: آگاه باشید! فلانى (مقصود عثمان است) مظلوم کشته شده است تا بدین وسیله مردم را به شک بیاندازد، و در میان آنها فتنه انگیزد چه بسیار مردم مردد و متحیرى که در آن روز بوه اسطه این شک به آتش دوزخ درافتند.

ولى شما اگر صداى اول را در ماه رمضان شنیدید شک نکنید که صداى جبرئیل است، و علامت آن این است که اسم قائم و پدرش علیه السلام را میبرد، به طورى که دختران پرده‏نشین نیز آن را می شنوند و پدر و برادر خود را تشویق به بیرون آمدن می کنند.

و هم فرمود: قائم علیه السلام قیام نمى‏کند مگروقتی که ترس شدیدى مردم را فرا گیرد و زلزله‏ها پى در پى بیاید، و مردم در آشوب و بلا و طاعون به سر برند، و شمشیر برنده میان عرب کارگر باشد. و اختلاف شدیدى در بین مردم پدید مى‏آید. همه در امر دین خود متفرق و حالشان متغیر باشد تا جایى که آرزومندان از سختى آنچه از مردم سگ صفت مى‏بینند که چگونه یک دیگر را میدرند، صبح و شام انتظار قیام او را میکشند  آمدن او هنگامى است که مردم از دیدن ظهور دولت آل محمد علیهم السلام  مأیوس و ناامیدند! خوش به حال کسى که او را مى‏بیند و از یاران او می باشد. واى واى بر کسى که دشمنى و مخالفت می کند و از دشمنان او میباشد. و هم فرمود: قائم علیه السلام  به امر جدید و کتاب جدید و قضاوتى جدید که بر عرب دشوار است، قیام می کند کار او جز جنگ و کشتن بی دینان نیست  یک نفر بی دین را در روى زمین باقى نمی گذارد و سرزنش و ملامت‏کنندگان او را و از تعقیب هدفش باز نمی دارد.

آنگاه اضافه فرمود که: هر وقت اولاد فلان با هم اختلاف نمودند موقع فرج است. صبر و بردبارى در اختلاف اولاد فلان است. هنگامى که با هم اختلاف نمودند، شما منتظر صیحه آسمانى در ماه رمضان باشید که مژده به آمدن قائم علیه السلام می دهد.

زیرا خداوند آنچه خواهد می کند، قائم علیه السلام خروج نمی کند و آنچه را می خواهید نمى‏بینید مگر هنگامى که اولاد فلان با هم اختلاف پیدا کردند وقتى چنین شد، مردم نیز چشم به دولت آنها میدوزند و از هر طرف گفتگو در می گیرد، و سفیانى خروج می کند.

و هم فرمود: بنى فلان حتما سلطنت می کنند وقتى سلطنت نمودند و کارشان به اختلاف کشید، پراکنده می شوند و دولتشان از کف می رود، تا آنگاه که خراسانى و سفیانى یکى از مشرق و دیگرى از مغرب مانند اسبانى که مسابقه می دهند یکى از این طرف و دیگرى از آن طرف سعى مى‏کنند زودتر وارد کوفه شوند! و نابودى بنى فلان به دست آنها خواهد بود. و یک نفر از آنها باقى نمی ماند.

سپس فرمود: آمدن سفیانى و یمنى و خراسانى در یک سال و یک ماه و یک روز مى‏باشد مانند گردن بندى که دانه‏هاى آن منظم و یکى از پى دیگرى است. در آن وقت منتظران از هر جهت مأیوس می گردند. بیچاره کسانى که با آنها مخالفت کنند، در میان آنها پرچم حقى جز پرچم یمنى نیست. جمعیت او در طریق حق گام برمی دارند زیرا او مردم را به پیروى از صاحب شما دعوت میکند. وقتى یمنى قیام کرد، فروش اسلحه بر هر مسلمانى حرام است وقتى او خروج کرد به طرف وى بروید. زیرا لشکر او لشکر بر حق است، و نمى‏باید که مسلمانى از وى سرپیچى کند. هر کس از دعوت وى سرپیچید، از اهل دوزخ بشمار می رود چه وى مردم را دعوت به حق و راه راست مى‏کند.

ابو بصیر می گوید: سپس حضرت فرمود: زوال دولت بنى فلان مانند سرکشیدن کوزه آب است که بدست مردى باشد و ناگهان از دستش بیافتد و بشکند در حالى که او توجه ندارد، و فقط موقعى که از دستش مى‏افتد تکانى می خورد! نابودى دولت آنها نیز به همین صورت است عیش و نوشى که دارند آنها را از نابودى ملک و سلطنت غافل می کند.

--------------------------------

الغیبة للنعمانی ص254-بحار ج‏52ص 232 -مهدى موعود ص1012  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی