امام زمان در آیات قرآن و شعرهای مذهبی

زندگی امام پسند.معرفت امام

امام زمان در آیات قرآن و شعرهای مذهبی

زندگی امام پسند.معرفت امام

معرفت علمی و اخلاص عملی
چه ایاتی در قرآن به حضرت مهدی علیه السلام و مطالب مربوط به ایشان تاویل شده است
شعرهای مذهبی خودم

آخرین نظرات

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
خرداد

بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️⚫️⚫️⚫️

14 رمضان

شهادت مختار ثقفی

که علیه قاتلین سیدالشهداء قیام نمود 

و بخشی از عذاب انتقام الهی را به جنایتکاران بزرگ ترین مصیبت تاریخ(عاشورا)چشاند

نحوه شهادت و پیدا شدن مقبره مختار

  • محب الحسینی
۲۶
خرداد

 

مائده41

یا أَیُّهَا الرَّسُولُ لا یَحْزُنْکَ الَّذینَ یُسارِعُونَ فِی الْکُفْرِ مِنَ الَّذینَ قالُوا آمَنَّا بِأَفْواهِهِمْ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قُلُوبُهُمْ وَ مِنَ الَّذینَ هادُوا سَمَّاعُونَ لِلْکَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرینَ لَمْ یَأْتُوکَ یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ مِنْ بَعْدِ مَواضِعِهِ یَقُولُونَ إِنْ أُوتیتُمْ هذا فَخُذُوهُ وَ إِنْ لَمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُوا وَ مَنْ یُرِدِ اللَّهُ فِتْنَتَهُ فَلَنْ تَمْلِکَ لَهُ مِنَ اللَّهِ شَیْئاً أُولئِکَ الَّذینَ لَمْ یُرِدِ اللَّهُ أَنْ یُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ لَهُمْ فِی الدُّنْیا خِزْیٌ وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ (41)

 اى فرستاده(خدا)! آنها که در مسیر کفر شتاب مى‏کنند و با زبان مى‏گویند: «ایمان آوردیم» و قلب آنها ایمان نیاورده، تو را اندوهگین نسازند! و(همچنین) گروهى از یهودیان که خوب به سخنان تو گوش مى‏دهند، تا دستاویزى براى تکذیب تو بیابند؛ آنها جاسوسان گروه دیگرى هستند که خودشان نزد تو نیامده‏اند؛ آنها سخنان را از مفهوم اصلیش تحریف مى‏کنند، و(به یکدیگر) مى‏گویند: «اگر این(که ما مى‏خواهیم) به شما داده شد(و محمد بر طبق خواسته شما داورى کرد،) بپذیرید، و گر نه(از او) دورى کنید!» (ولى) کسى را که خدا(بر اثر گناهان پى در پى او) بخواهد مجازات کند، قادر به دفاع از او نیستى؛ آنها کسانى هستند که خدا نخواسته دلهایشان را پاک کند؛ در دنیا رسوایى، و در آخرت مجازات بزرگى نصیبشان خواهد شد.

 (السدی) خزیهم فی الدنیا أنهم إذا قام المهدی علیه السلام  وفتحت قسطنطینیة قتلهم.

سدی:خواری آنها در دنیا زمانی است که مهدی علیه السلام قیام و قسطنطنیه را فتح کند و آنها  را بکشد.

-------------------------------------------

 تبیان ج1ص420-ملاحم ابن طاووس ص143-خریده العجائب 260-معجم الاحادیث ح1511

  • محب الحسینی
۲۶
خرداد

 

مائده3:

 الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً :امروز کافران از (زوال) آئین شما مایوس شدند، بنا بر این از آنها نترسید و از (مخالفت) من بترسید، امروز دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تکمیل نمودم و اسلام را به عنوان آئین (جاودان) شما پذیرفتم

عن عمرو بن شمر عن جابر قال: قال ابو جعفر علیه السلام فی هذه الایة «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ» یوم یقوم القائم 7 ییأس بنو امیة، فهم الذین کفروا یئسوا من آل محمد :

امام باقر علیه السلام  :روز قیام قائم عجل الله فرجه روزی است که بنی امیه ناامید می شوند. بنی امیه  همان کسانی اند که از آل محمد :ناامید می شوند.

-----------------------------

تفسیر نور الثقلین، ج‏1، ص: 587-عیاشی ج1ص292-معجم الاحادیث ح1507-البرهان ج1ص434-بحار ج51ص55

  • محب الحسینی
۲۶
خرداد

نسا77

أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ قِیلَ لَهُمْ کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ فَلَمَّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتالُ إِذا فَرِیقٌ مِنْهُمْ یَخْشَوْنَ النَّاسَ کَخَشْیَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْیَةً وَ قالُوا رَبَّنا لِمَ کَتَبْتَ عَلَیْنَا الْقِتالَ لَوْ لا أَخَّرْتَنا إِلى‏ أَجَلٍ قَرِیبٍ قُلْ مَتاعُ الدُّنْیا قَلِیلٌ وَ الْآخِرَةُ خَیْرٌ لِمَنِ اتَّقى‏ وَ لا تُظْلَمُونَ فَتِیلاً (77)

آیا ندیدى کسانى را که به آنها گفته شد: «فعلا) دست از جهاد بدارید! و نماز را برپا کنید! و زکات بپردازید!» (امّا آنها از این دستور، ناراحت بودند)، ولى هنگامى که فرمان جهاد به آنها داده شد، جمعى از آنان، از مردم مى‏ترسیدند، همان گونه که از خدا مى‏ترسند، بلکه بیشتر! و گفتند: «پروردگارا! چرا جهاد را بر ما مقرّر داشتى؟! چرا این فرمان را تا زمان نزدیکى تأخیر نینداختى؟!» به آنها بگو: «سرمایه زندگى دنیا، ناچیز است!و سراى آخرت، براى کسى که پرهیزگار باشد، بهتر است! و به اندازه رشته شکافِ هسته خرمایى، به شما ستم نخواهد شد.

احمد

  امام باقر علیه السلام: به همراهى و حمایت از امام حسن علیه السلام  دستتان را از جنگ بازدارید. زیرا که بعد از مدت کوتاهى به شما جنگ همراه با امام حسین علیه السلام مقرّر شده است و این حکم تا وقتى که حضرت قائم علیه السلام  خروج نماید ادامه دارد، که ظفر با اوست. خداوند متعال می فرماید:"بگو بهره ی دنیا اندک است و آخرت برای کسی که پرهیزکار است بهتر است."

  • محب الحسینی
۲۵
خرداد

بسم الله الرحمن الرحیم

حسین جان

جز نفسی که در غمت 

سینه پر آه میکنم

هر نفسی که می کشم

عمر ،تباه می کنم 😔

چقدر این روز ها حال و هوای کربلا دارد جگر های سوخته شیعیان...

  • محب الحسینی
۲۵
خرداد


شعر کودکانه ترجمه دعای سلامتی

با نام و یاد خدا....میخوایم بخونیم دعا

دعا برا ظهور و ....سلامتی مولا

امام آخر من....او حجه بن الحسن

سلام حق بر او و....امامای خوب من

این ساعت و همیشه....خدا نگهدارش باش

حفظش کن از بدی ها....راهنما و یارش باش

تا برسه به مقصد....کمک کن اش خدایا

تا روزی که می رسیم....ما به حضور آقا

زمین پر از گل بشه....زیر پاهای امام

عمر طولانی شونو....خداجون از تو می خوام


  • محب الحسینی
۲۵
خرداد

خوشحال میشیم در این آدرس هم میزبان شما باشیم

و در فضای مجازی همیار ما در نشر احادیث باشید

لطفتان مستدام

https://telegram.me/doyadgarenabi

  • محب الحسینی
۲۵
خرداد

 

آل عمران83

َافَغَیْرَ دِینِ اللَّهِ یَبْغُونَ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ کَرْهاً وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُونَ (83): آیا آنها غیر از آیین خدا مى‏طلبند؟! (آیین او همین اسلام است،) و تمام کسانى که در آسمانها و زمین هستند، از روى اختیار یا از روى اجبار، در برابر (فرمان) او تسلیم‏اند، و همه به سوى او باز گردانده مى‏شوند.

(الامام الصادق علیه السلام ) وله أسلم من فی السماوات والارض طوعا وکرها. قال: إذا قام القائم علیه السلام لا یبقی أرض إلا نودی فیها بشهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله.

امام صادق علیه السلام :هنگامی که قائم علیه السلام قیام کند زمینی باقی نمی ماند مگر اینکه در آن شهادت به لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله شنیده می شود.

-------------------------------

معجم الاحادیث ح1482-العیاشی ج1ص183-الصافی ج1ص353-اثبات الهداه ج3ص549 -البرهان ج1ص296-المحجه ص50-نورالثقلین ج1ص362

  • محب الحسینی
۲۳
خرداد

. امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: گویا قائم را مى‏بینم که بر اسب سیاهى که میان پیشانیش از سفیدى‏ می درخشد سوار است و از وادى السلام به طرف خندق مسجد سهله می رود و این دعا را می خواند:

لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حَقّاً حَقّاً  لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ إِیمَاناً وَ صِدْقاً 

لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ تَعَبُّداً وَ رِقّاً

اللَّهُمَّ مُعِزَّ کُلِّ مُؤْمِنٍ وَحِیدٍ وَ مُذِلَّ کُلِّ جَبَّارٍ عَنِیدٍ

أَنْتَ کَنَفِی حِینَ تُعْیِینِی الْمَذَاهِبُ وَ تَضِیقُ عَلَیَّ الْأَرْضُ بِمَا رَحُبَتْ

اللَّهُمَّ خَلَقْتَنِی وَ کُنْتَ غَنِیّاً عَنْ خَلْقِی وَ لَوْ لَا نَصْرُکَ إِیَّایَ لَکُنْتُ مِنَ الْمَغْلُوبِینَ

یَا مُنْشِرَ الرَّحْمَةِ مِنْ مَوَاضِعِهَا وَ مُخْرِجَ الْبَرَکَاتِ مِنْ مَعَادِنِهَا وَ یَا مَنْ خَصَّ نَفْسَهُ بِشُمُوخِ الرِّفْعَةِ فَأَوْلِیَاؤُهُ بِعِزِّهِ یَتَعَزَّزُونَ

یَا مَنْ وَضَعَتْ لَهُ الْمُلُوکُ نِیرَ  الْمَذَلَّةِ عَلَى أَعْنَاقِهِمْ فَهُمْ مِنْ سَطْوَتِهِ‏ خَائِفُونَ

أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِی فَطَرْتَ بِهِ خَلْقَکَ فَکُلٌّ لَکَ مُذْعِنُونَ

أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُنْجِزَ لِی أَمْرِی وَ تُعَجِّلَ لِی فِی الْفَرَجِ وَ تَکْفِیَنِی وَ تَقْضِیَ حَوَائِجِی السَّاعَةَ السَّاعَةَ اللَّیْلَةَ اللَّیْلَةَ إِنَّکَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیر

---------------------------------------------

بحار ج‏52 ص391 -مهدى موعود ص 1143  

  • محب الحسینی
۲۱
خرداد

 

آل عمران26:

ُ إِنَّکَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ (26):بارالها! ، تو بر هر چیزى قادرى‏

ابن ابی لیلی نقل می کند که پدرم گفت:

در جنگ خیبر پیغمبر پرچم را به على علیه السّلام داد و خداوند لشکر اسلام را فاتح گردانید آنگاه ماجراى غدیر خم و انتصاب حضرت را بمقام خلافت بلا فصل و پاره‏اى از فضائل مولى را ذکر نموده و میگوید: آنگاه پیغمبر گریست.

گفتند یا رسول اللَّه براى چه گریه می کنید؟

فرمود: جبرئیل به من خبر داد که امتم بر على ستم می کنند و او را از حقش بازمی دارند و شهیدش می نمایند و فرزندانش را نیز به قتل می رسانند و بر آنها ظلم روا می  دارند

 جبرئیل از جانب پروردگار اطلاع داده که این ستمها بالأخره پایان می پذیرد و قائم آنها ظهور می کند

و نام آنها بالامی  گیرد و همه امت دوستدار آنان می گردند، دشمنان آنها اندک‏ و بدخواه آنان خوار شود، و مدح گویان آنها افزون گردد و این در زمانى است که اوضاع شهرها تغییر کند و مردم ضعیف گردند  و از فرج امام زمان مأیوس شوند در آن هنگام قائم در میان امت آشکار شود.

نام وى مانند نام من و نام پدرش مانند نام فرزند من  و خود وى از اولاد دخترم فاطمه است. خداوند حق را با شمشیر آنها آشکار گرداند و باطل را از میان ببرد دسته‏اى از مردم با میل و گروهى از ترس پیروى آنها را انتخاب می کنند. سپس گریه پیغمبر فرو نشست. آنگاه فرمود اى جماعت مؤمنین شما را به آمدن مهدى مژده می دهم که وعده خداوند خلاف پذیر نیست و خواسته او برگشت ندارد. خداوند حکیم و خبیر و فتح الهى نزدیک است پروردگارا! آنها اهل بیت من هستند. پلیدى را از آنها دور کن و آنها را پاک و پاکیزه گردان و در پناه خودت محفوظ بدار و نصرت و یارى ده و آنها را عزیز گردان و درمانده مکن و آنان را جانشین من قرار ده إِنَّکَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیر

  • محب الحسینی