امام زمان در آیات قرآن و شعرهای مذهبی

زندگی امام پسند.معرفت امام

امام زمان در آیات قرآن و شعرهای مذهبی

زندگی امام پسند.معرفت امام

معرفت علمی و اخلاص عملی
چه ایاتی در قرآن به حضرت مهدی علیه السلام و مطالب مربوط به ایشان تاویل شده است
شعرهای مذهبی خودم

آخرین نظرات

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
تیر

بخشی از نامه مرحوم صفایی حائری به دخترش

درباره حجاب

...

«تو سعی کن امیر دنیا باشی، نه اسیر آن. اگر بخواهی امیر باشی و در باتلاق نمانی، باید هدف را فراموش نکنی و از حرکت چشم نپوشی. باید سنگ راه دیگران نباشی و گرد و خاک بلند نکنی. در زن، جلوه کردن ها و خودنمایی ها ریشه دار است. می خواهد چشم ها را به خودش جلب کند و زبان ها را به دنبال خودش بکشد. مواظب باش اسیر چشم ها و زبان ها نشوی و سعی کن تا به گونه ای حرکت کنی که خلق خدا را گرفتار حالت ها و رفتارت نسازی و آنها را اسیر ننمایی؛ که اگر کسی آلوده شد، این آلودگی دامان تو را می گیرد و تو را رها نمی سازد.

حجاب؛ یعنی همین دقت در برخورد که آلوده نشوی و آلوده نسازی؛ که اسیر نشوی و اسیر ننمایی. حجاب، فقط این نیست که زن خود را بپوشاند؛ که زن و مرد، هر دو باید در این دنیایی که راه است و میدان حرکت است و کلاس و کوره است؛ سنگ راه نباشند و دیگران را در خود اسیر نسازند و چشم ها و دل ها را نگه ندارند و در دنیا نمانند.

  • محب الحسینی
۲۴
تیر

انعام 44

(فلما نسوا ماذکروا به فتحناعلیهم ابواب کل شی ء حتی اذا فرحوا بمااوتوا اخذنا هم بغته فاذا هم مبلسون ):(پس وقتی آنچه را باعث تذکرشان بودبکلی از یاد بردند، درهای همه لذائذ مادی را برآنها گشودیم ، تا وقتی که به آنهاشادمان و سرگرم شدند، ناگاه آنهاراگرفتیم ، پس آنگاه ایشان فرو مانده وخاموش گشتند)

امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه فرمودند:

اینکه آیه فرموده: »پس چون آنچه [از نعمت های خدا] به ایشان تذکر داده شده بود همه را فراموش کردند«؛ یعنی وقتی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را ترک گفتند و آن در صورتی بود که به آن مأمور شده بودند. »ابواب همه چیز را بر آنها گشودیم«؛ یعنی دولتشان در دنیا و آنچه در آن گسترده شده و اما اینکه فرموده: »تا آنگاه که به آنچه عطا شدند شادمان و مغرور گشتند به ناگاه آنها را به کیفر اعمالشان گرفتار کردیم و در آن هنگام خوار و ناامید شدند« منظور از آن قیام قائم(علیه السلام) است به طوری که گویی هیچ گونه سلطه و حکومتی بر ایشان نبوده و این است که فرموده »به ناگاه« و آخر این آیه بر پیامبر نازل گشت »پس ریشه قومی که ستم پیشه کردند کنده شده و ستایش برای خدای عالمیان است

  • محب الحسینی
۰۲
تیر

حضرت امام هادی علیه السلام:هر که زیارت کند امام حسین علیه السلام را در شب بیست و سوم ماه رمضان و آن شبى است که امید هست شب قدر باشد

و در آن شب هر امر محکمى جدا و مقدر مى ‏شود

با او روح بیست و چهار هزار ملک و پیغمبر مصافحه می کنند که همه رخصت مى ‏طلبند از خدا در زیارت آن حضرت در این شب 


اللهم ارزقنا...

  • محب الحسینی