امام زمان در آیات قرآن و شعرهای مذهبی

زندگی امام پسند.معرفت امام

امام زمان در آیات قرآن و شعرهای مذهبی

زندگی امام پسند.معرفت امام

معرفت علمی و اخلاص عملی
چه ایاتی در قرآن به حضرت مهدی علیه السلام و مطالب مربوط به ایشان تاویل شده است
شعرهای مذهبی خودم

آخرین نظرات

شیطان دشمن خانوادگی

يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۰۷ ب.ظ

اعراف27

یا بَنِی آدَمَ لا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطانُ کَما أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ یَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِیُرِیَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ یَراکُمْ هُوَ وَ قَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیاطِینَ أَوْلِیاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُون‏:

 اى فرزندان آدم! شیطان شما را نفریبد آن چنان که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد و لباسشان را از تنشان بیرون ساخت تا عورتشان را به آنها نشان دهد، چه اینکه او و همکارانش شما را مى‏بینند و شما آنها را نمى‏بینید (اما بدانید) ما شیاطین را اولیاى کسانى قرار دادیم که ایمان نمى‏آورند.

 

حدثنا محمد بن موسى بن المتوکل رضی الله عنه قال حدثنا علی بن إبراهیم عن أبیه عن عبد السلام بن صالح الهروی عن أبی الحسن علی بن موسى الرضا عن أبیه عن آبائه عن علی ع قال قال النبی ص و الذی بعثنی بالحق بشیرا لیغیبن القائم من ولدی بعهد معهود إلیه منی حتى یقول أکثر الناس ما لله فی آل محمد حاجة و یشک آخرون فی ولادته فمن أدرک زمانه فلیتمسک بدینه و لا یجعل للشیطان إلیه سبیلا بشکه فیزیله عن ملتی و یخرجه من دینی فقد أخرج أبویکم من الجنة من قبل و إن الله عز و جل جعل الشیاطین أولیاء للذین لا یؤمنون

پیامبر صلی الله علیه و آله:قسم به کسی که مرا بشارت دهنده فرستاد,قائم از فرزندان من غایب خواهد شد .با عهدی که از من درباره ی او گرفته شده,تا اینکه بیشتر مردم می گویند :خدا را در آل محمد علیهم السلام نیازی نیست. ودیگرانی درباره ی ولادتش شک می کنند.پس کسی که ان زمان را درک کرد باید به دینش چنگ زند و برای شیطان راهی در خودش باز نگذارد که او را از ملت من زایل و از دینم خارج سازد,چنانچه پیش از این پدر و مادر شما را از بهشت خارج ساخت و خداوند عز وجل شیاطین را سرپرستان کسانی قرار داد که ایمان ندارند.

--------------------------------------------

کمال الدین ج1ص51-منتخب الاثر262

  • محب الحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی